Vajon hogyan hatott a világ bezárkózása az otthoni illatosításra, mint a kozmetikai ipar egy marginális, de dinamikusan fejlődő területére?  A Fortune Business Insight 2020 márciusában publikált prognózisa szerint 2026-ra a lakásillatosítók közel 8 milliárdos forgalmat fognak lebonyolítani világszerte. A nagy gyártók 50-75 %-os növekedést mutattak fel a tengerentúlon, de nem kétséges, hogy ez a tendencia – megtámogatva a küszöbön álló évszakváltással, az ünnepekkel és a pandémia sajnálatos újbóli fellángolásával – más országokban is kimutatható.


Laikus számára is logikusnak tűnhet, hogy a karantén időszakában felértékelődött minden, amivel a kényszerű otthon tartózkodást kellemesebbé tehetjük. Az illatterápia, a fényterápia újszerű és talán első pillantásra hihetetlen hatásához hasonlóan kényezteti az érzékeinket, és kihatással van a mentális egészségünkre. 


Nem csoda, hogy a téli napforduló után a gyertyák azok, amiknek kedveltsége felülmúl minden más lakásillatosítót, hiszen illatuk mellett a pislákoló kis fények a kinti sötétség ellensúlyozói lehetnek – akár szimbolikus értelemben is.  A gyertyák aromáinak komponálását inspirálhatják természeti helyek, parfümök, ökotudatos minimalizmus vagy akár – gondoljunk a masszázsgyertyák viaszára – a mulitfunkcionalitás is. 

Lipovszky Csenge - illatesztéta

Bejegyzések